torsdag 16 april 2009

It's demolition time!


Jag känner mig som Ty i Extreme Home Makeover - it's demolition time!! Se vad som precis kom hem till oss....

...om inte en 20-tonns grävmaskin!

Egentligen skulle vår supertrevlige grävare Sven Oddvar och hans kollega bara lämna grävmaskinen ikväll för att ha allt klart till att börja jobba imorgon bitti.


Men när han ändå var här så kunde han ju lika gärna ta med sig häcken och lite lastpallar eftersom det ska dumpas på ett annat ställe än grus, sten och jord som han ska gräva upp imorgon. Så snipp, snipp, snapp - så var den häcken borta. Och det tog för sjutton gubbar inte ens en kvart! Och så tog de lite extra i slänten bakom uppställningsplatsen för bilarna när de ändå var igång...

Imorgon sätter de igång på riktigt, det blir spännande. Jag fortsätter att rapportera - imorgon blir det hemmakontor kan jag lova!!
.
P.s Som ni märker är jag helt uppskruvad just nu, det här är skitroligt och superspännande ju!! Ha en härlig kväll! D.s

6 kommentarer:

Anonym sa...

wow vad coolt! Det går lite fortare med en sådan maskin....häftigt så i morgon händer det grejer hos er, kul, hoppas det går bra! Kram Vivi soltorp

Maria sa...

Oj jag förstår din uppskruvhet! Vad roligt att du med ska köra uteracet nu. Då kan vi peppa varandra parallellt, fast det gör ju vi ändå:)

Jag är uppskruvad till tusen jag med. Helt tossig, vet inte vad det är med mig. Det är inte direkt första gången vi är i final. Den här är annorlunda. Undrar varför? Kanske för att det är Alexandras första. Gaaaah!!!! Måste varva ner.

Skönt med hemmakontor. Kommer du att kunna arbeta eller blir det mera med ett öga på grävaren samtidigt. Förmodligen det senare. Sån är jag med. Så svårt att jobba hemma medan man har folk som pillar och pysslar med sånt man ser fram emot att få klart.

Massor av pirr-kramar blir det ikväll:)

// Maria

StrandviksVillan sa...

Hihi! :D
Nu händer det saker ;)

StrandviksVillan sa...

Hahaha! Ja, egentligen är det väl samma här hos oss, med hantverkare/snickare/reparatör :D

Grattis x 34 till mannen i huset då!

Ni har verkligen fullt upp, kom ihåg att vila lite du också. Orders!!

Vimsingen sa...

Viist är det något speciellt med grävmaskiner!
/Vimsingen

Viveka på Humlebacken sa...

Spännande, nu ser vi fram emot rapporter om hur allt går!