tisdag 21 april 2009

Födelsedagsfirande och finfina presenter

Mitt i allt grävande i helgen , lyckades jag klämma in ett litet, litet födelsedagsfirande av min kära sambo. Började med (skön?)sång och frukost på Dagen D i fredags, sen lyckades jag efter mycket om och men få Lars med ut på middag med ett par kompisar på lördagskvällen. Varför är män så ovilliga att fira sin födelsedag?? Själv älskar jag det - både att fira min egen och andras dagar!


Det blev ett lagom presentregn över min käre men han blev sååå snygg i skjortan från svärföräldrarna och jackan från mig. Yum yum! :) Det var nästan så att det var svårt att säga vad jag kommer få mest utbyte av - min supersnygga man i hans nya kläder eller de fina Peugeot-kvarnarna som Lars fick av sina föräldrar?? Jag har alltid varit en Peugeot-fan (både när det gäller salt-och pepparkvarnar och den här) så lyckan var stor hemma när Lars packade upp det paketet! Dessutom kan vi slänga de snygga men ack så värdelösa kvarnarna jag köpte på Bolagret förra året...
.
På mitt tennfat vid induktionshällen står olivoljan, balsamicon, vitlök i en liten skål och salt-och pepparkvarnarna. Som snart alltså blir utbytta...
...mot de här snyggingarna istället!



P för Peppar, S för Salt.
Och G för Glad - både jag och Lars, tack Kari och Egil!

2 kommentarer:

Maria sa...

Nå, har du hittat ett par hängselbrallejeans ännu:) hihi

Kul med kalas! Vi firade väldigt väldigt lugnt igår... åt gott och bara var tillsammans vi fyra. Mys.

Vilka fina kvarnar. Jag är också ett fan av Peugeotkvarnarna. Vi hade såna att ge bort till våra bästa kunder för ett tag sedan och jag behöll ett par till mig själv:)

Ha det gott

Kramar Maria

Charlotta sa...

Vilka fina salt och pepparkvarnar. Jag har aldrig testat dem, men har hört att detta skall vara det bästa i kvarnväg.

Hoppas att du mår bra och växer som du skall. Dagens fredagsdrink måste du prova. Skippa bara all alkohol så får du en gravidvänlig läskande sommardrink.

Hoppas att ni får lika fint väder som vi får här i Göteborg till helgen. Det skall bli 20 grader imorgon och 25 i nästa vecka. Jag tror ta mig sjutton att jag skall leta fram bikinin.

Kram //Charlotta.