fredag 17 april 2009

Grävande - Dag 1

Idag runt lunch satte Sven Oddvar igång med grävandet. Jag var borta en liten stund på eftermiddagen och när jag kom hem vid 17.30-tiden såg det ut såhär utanför huset!





Flera ENORMA stenar hade han grävt upp, se bara på storleksskillnaden mellan stenarna och Odin. De var nästan lika höga som mig! På kvällen fortsatte han och Lars att riva den stora fina björken. Det var lite sentimentalt - det är ett fantastiskt vackert träd - men delar av rötterna gräver sig ner under garaget och var tvugna att tas bort och därmed kunde inte fallrisken uteslutas.

Trädet var högt så jag blev lite minst sagt nervös när Lars var långt uppe i trädet och klättrade för att sätta fast spännband som skulle hjälpa till vid fällningen...



Till sist föll trädet utan att någon eller något skadades och ikväll ser det ut såhär genom sovrumsfönstret (beklagar lite dålig bild, var inget smart att ta genom fönstret...)


Imorgon kommer Sven Oddvar klockan 08.00 - på schemat står grävande av dike bakom huset och lägga dräneringsrör. Fast själv ska hålla mig undan så att varken jag eller Odin springer ivägen när männen jobbar. Jag satsar istället på att lacka golvet i sovrummet, gå promenad med Odin och parkera mig i solen på altanen. Samt hålla tummarna för Lundinskan och familjen som spelar SM-final i Globen - go Balrog, go!

Inga kommentarer: