lördag 20 februari 2010

Snöläge: insnöad

Kânner mig lite insnöad...


Jo men jag vet. Inlägg om snön är kanske inte det mest intressanta men det här är ju faktiskt helt sjukt! Har liksom inte varit med om att det har snöat KONSTANT i över två dygn. Lars var tvungen att rycka in på jobbet så han tog Odin och åkte hemifrån vid 11-snåret. En god kvinna reder sig själv så jag passade på att dra på mig skidkläderna medan Astrid sov för att skotta altanen. Var tvungen att skotta mig ut genom altandörren och fram till den stora snöskyffeln. Sen hann jag egentligen inte skotta så mycket mer innan Astrid vaknade.
.
Nu sitter hon här i mitt knä och utforskar bandet på kameran medan jag skriver i ljusets hastighet innan unga fröken tröttnar på utforskningen och ska leka något roligare, exempelvis flygplan eller Kast Med Liten Astrid Upp I Luften.
.
Fick skotta mig fram till snöskyffeln
.
Här var det max några centimeter med snö innan det här (o)vädret gjorde entré eftersom Lars är noga med att skotta altanen
.

Men men, är man insönad så är man - bara att göra det bästa utav det. Som tex att baka en stor chokladkaka och smaska loss på...

1 kommentar:

Ida sa...

Duktig du är Carro! Som du säger inget gym kort behövs när de e massa snö ute som ligger i vägen.
Det är snö kaos i Göteborg också men nu tittar solen fram och det blir en härlig vinterdag, måste ut på promenad.
Den där chokladkakan såg smaskig ut, får man beställa en sån tills vi kommer nästa gång?!
Kram!!