lördag 27 februari 2010

Lexingtons webshop


Har precis varit inne och kollat in Lexingtons nya webshop. På hemsidan omnämns den som en Flagship Store, dvs att den ska föra hela Lexingtons sortiment, och jag tycker faktiskt att den är ganska bra. Snygg layout, användarvänlig och bra funktionalitet. Nu har jag inte köpt något (även om det höll på att gå illa när jag var inne på Baby-sidorna...) så jag har inte testat själva shopfunktionen men det är inte omöjligt att jag kommer att kunna betygsätta den också snart. Vill så gärna ha det rosarandiga påslakanet med tillhörande örngott till Astrids säng! Dessutom tycker jag att den här filten är ursöt, hade varit så fin till den grå sängen. .
.
Har däremot inte varit så imponerad av Lexingtons kläder än så länge, tycker de är ganska tråkiga och skiljer sig inte nämnvärt från Gants kollektioner. Dessutom tyckte jag att den logon de hade i början var ganska så knäpp, kändes inte som Lexington alls? Fattade inte riktigt om det skulle föreställa en ananas eller en palmkrona eller vad det nu kunde vara...? Anyways, blev väldigt överraskad när jag hittade den här jeansjackan - den var riktigt söt. Eller undantaget som bekräftar regeln? Oavsett vad så kan jag tänka mig den till våren till mina nyshoppade beige jeans eller den beige kjolen!
.

Bild: Lexington (Klicka på bilden för att komma till webshopen)

Inga kommentarer: