fredag 15 januari 2010

Tapeten på plats i Astrids rum!

Har sugit på karamellen ett tag (läs: inte hunnit ta några bilder...) men här kommer äntligen bilderna på den färdiga fondväggen i Astrids rum! Vi är otroligt nöjda även om Lars irriterar sig lite på de vita nyansskillnaderna i tapeten och övriga väggar och tak. Tapeten blev precis så som jag hade sett för mig att det skulle bli så nu ser jag fram emot det roligaste av allt - att piffa till resten!

Eftersom lillsessan sover så gott om nätterna så börjar det kännas som hög tid att hon får flytta in på sitt eget rum. Nästa helg kommer mamma och pappa på besök så då hoppas jag på lite hjälp att fixa till det sista och sen går flyttlasset!



Fondväggen på plats! I hörnet där stolen står kommer sängen att stå så småningom.


Close-up...


...och ännu mer close-up.



Den fantastiska mobilen från Par Courrier väntar på att komma på plats ovanför sängen. Spegeln är tillfälligt utlånad från sovrummet, tycker att den är så fin i bägge rummen att jag funderar på att helt enkelt köpa en till och sätta på Astrids rum.

Så härligt att äntligen ha fondväggen färdig!
.
Nu är egentligen de stora grejerna färdiga på Astrids rum; golvet är målat, fondväggen är klar och möblerna är i princip på plats:
.

Leksaksskåpet börjar bli välfyllt...


...och byrån är redan fullproppad av kläder, sängkläder och filtar.

Det som kvarstår är en fåtölj för amning/kvällmys/läsestund, en matta på golvet och vita stolsöverdrag till stolarna. Har sett på fåtölj från IKEA:s Ektorp-serie (skulle gärna ha den här i blommigt men det lutar åt den här i vitt) och jag drömmer fortfarande om mattan jag skrev om här men får nog bli något annat så länge. Det verkar som att det drar ihop sig till en IKEA-tur snart...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh såååå snygg fondvägg tycker jag, nej det gör ingenting att det inte är samma vita färg tycker jag! Ha en bra fredag du med! Kram Vivi

pinkporsch sa...

Så fint det ble Caroline :) Blir kos for Astrid å få flytte inn på eget rom !!

StrandviksVillan sa...

Å så fiiiint det blir!!

Trevlig helg till er!
kram, Ann-Christine

Jessica sa...

Vilket fint rum Astrid har! Jag fullkomligen älskar leksaksskåpet! Får man ha ett sådant även som typ vuxen?

Kram kram kram!