onsdag 27 januari 2010

Flyttlasset har gått

Lilla prinsessan har blivit stora prinsessan så drygt fem månader gammal blev det igår dags att flytta - hela vägen från mammas och pappas sovrum till Astrids eget rum (i andra änden av korridoren...). Första natten gick hur bra som helst, hon sov från 19 till 6.30, så nu håller vi tummarna för att det fortsätter på samma sätt framöver.
.
Rummet är verkligen så himla mysigt, även om det är långt ifrån klart. Nu jobbar jag i 1,5 vecka till och när jag sen ska tillbaka hem på mammaledighet igen ska jag fortsätta pyssla och piffa till det. Inte minst ska den fina mobilen på plats, lite tavlor ska upp, några änglar ska på plats, matta och förhoppningsvis fåtölj ska införskaffas och så har jag en idé på en alldeles egen Astrid-anslagstavla som jag hoppas att få till.
.


Astrids säng på plats vid fondväggen. Jag ser fram emot att få mobilen på plats över huvudändan!


Lampan som mamma köpte på Cottage House till Astrid och mina första skor står intill


När Astrids säng försvann ut ur vårt sovrum känns det helt plötsligt såå mycket större (hur nu en liten barnsäng kan göra så stor skillnad!?) så nu funderar jag lite på vad vi ska göra där. Kanske försöka få Lars att snickra till en liten bänk i Ocean House-stil...?



"Massor" av plats över...

Bild: Ocean House

...så jag fick lite lust på en sån här bänk...

Vår goa och glada tjej! (aka Vingmuttern, haha!)

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Så koselig rom du har laget til jenta! :) Og den benken du ønsker til deres soverom var kjempefin!

Jessica sa...

Nämen vilken liten godisbit :) Så söt!

Lars kanske kan slå min far en pling eftersom han på (nästan) löpande band producerar Ocean House-inspirerade soffbord, sidobord, tv-bänk, avlastningsbänk, sängbord... Ja, du fattar... :) Och fina blir de!

Kram!

Kjeruben sa...

Kjempekoselige bilder! Nydelig seng veslejenta har :-)
:o)