måndag 30 mars 2009

Vårteckensutmaning


Ja, alltså - om det var någon som missade: vi fick 25 cm snö i fredags morse. Det här med vårtecken känns alltså lite avlägset. Vintertecken däremot - den vinner jag lätt, ha!


Det närmaste jag kommer vårtecken är vår fina magnolia som håller på att slå ut. Det vill säga - de magnolia-grenarna jag fick från söta svärmor för en vecka sen som står så fint på matbordet.


Men men, på nyheterna lovade vädertjejen sol och nio grader varmt imorgon och ungefär likadant resten av veckan - det måste väl ändå göra susen på all snön?! Snälla...??

4 kommentarer:

Maria sa...

Förlåt gumman nu känner jag mig dum..... såg bara en blondin och dina foton har ju varit på avstånd. Lars tror jag inte ens du visat bild på....

Jag vet ju att du faktiskt skrivit att ni inte är gifta ännu. Ni ska ju överglänsa Vickan var det ju!

Gaaaah, jag skyller på att jag börjar bli senil.

Kram igen

Viveka på Humlebacken sa...

Klart att det blir vår nu, när ni ska få så varmt och fint.
*håller tummarna!!
kram
Viveka

Familjen Eriksson sa...

Ditt väder känns igen... Lika här.
Jag hoppas verkligen att vi får solen OCH värmen. Just nu lyser iaf solen.

Kram!

Charlotta sa...

Hoppas på sol och värme över Karlsebakken Trettiosju!

Jag lovar att fixa en alkoholfri drink till dig inom kort!

Kram

//Charlotta.