söndag 15 mars 2009

7 saker jag är lycklig över idag!

1. Jag har världens mest fantastiska sambo och vi bor på världens mest fantastiska ställe!
.
2. Vid lunch tittade solen fram och vi tog årets första kaffe på altanen! Med varma tröjor på men ändå - i solen. På terassen. Jag blir helt high on life!



3. Nytvättad Durance-doftante tvätt som kan hänga ute i solen och torka.


4. Vi har kommit igång med nya sovrummet; köket är ute, färg till golvet är inhandlat, vi har satt igen en gammal lucka till smygvinden bakom sovrummet och väggen bakom kommande garderoben håller på att restaureras.


5. Utsikten från nya sovrummet är UND-ER-BAR!






6. Alla härliga bloggissyrror där ute som är så söta och peppar mig efter att jag blev bestulen på min plånbok i onsdags och de idioterna lyckades tömma mina konton på de 10 min det tog att inse att plånboken var borta och spärra korten. Omtanken värmer verkligen!!

7. Imorgon ska vi till läkaren igen, läängtar!

Med all denna lycka på en och samma dag, känner mig härligt energiladdad inför veckan!


P.s Lyckades dessutom (äntligen) rensa ett av våra vindsförråd som lyckas bli totalstökigt med jämna mellanrum. Eftersom vi äntligen har fått en fin garderob i entrén så tänkte jag flytta ner alla skor från förrådet till garderoben. På kuppen fick jag mig en liten översikt över mitt skobestånd. Dvs pumps och låga skor - stövlar och vinterskor ikke inräknat. Och tja - insåg väl att jag egentligen inte behöver ett enda par skor till. Förutom ett par beige ballerinor då. Och kanske ett par lite somriga pumps. Och... D.s



5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, äntligen vårväder! Här i Göteborg/Lerum har vi också suttit på altanen och druckit kaffe, barnen lekte på altanen och i sandlådan. Tänk va lite sol kan göra alla lyckliga och glada?! Tråkigt och rent ut sagt jävligt o höra om att du blev bestulen på din plånbok. Vilka skitstövlar! Man blir ju så "naken" utan plånbok och ofta betyder den ju lika mycket som ens smycken. Jag fick mitt kort skimmat i höstas och blev av med en hel del pengar, så ledsamt! Ja du och gubben din får planera in en Lerumsvisit inom kort hoppas jag. Aspenäs är ju faktiskt ett väldigt vackert ställe att visa upp :) Du kan väl hojta till om det ges tillfälle framigenom. Vi är för det mesta hemma o renoverar ;) Sköt om er! Massa kramar!

StrandviksVillan sa...

Nämen - usch så tråkigt med din plånbok... Har aldrig mist min egen, men man får ju panik bara för att man inte vet var man lagt den :S

Förstår att du är GLAD!! Hos oss är det mest runt noll grader nu, men ganska mycket snö kvar och så är det grått och blåser = trist!!

Men DU - hur mycket skor har du egentligen?? Hihi, då jag var yngre sa mina föräldrar att dom skulle gifta bort mig bara för att det inte rymdes fler skor och väskor i deras hus :D

Spännande med läkarbesök! Det är det ju inte i vanliga fall, men nog i din "situation" ;)

Anonym sa...

Vilket härligt inlägg! Det är så lätt att glömma bort att vara tacksam och glad. Man gnäller på tok för mycket! Bättre att fokusera på allt underbart!!!!

Känner igen det där med att upptäcka hur många par skor man har samlat på sig. Fast man behöver alltid fler par, eller hur?

Hoppas att allt gick bra hos läkaren. Har du gjort första ultraljudet ännu?

Kram

//Charlotta.

Maria sa...

Godkväll i stugan!

Vilka härliga långa kommentarer du bjuder mig på. Det är alltid kul med dina hälsningar.

Jo tjejerna vann. Helga var grym i matchen, måste ha varit tack vare min mat;) Såg du bild på Alexandra på innebandy.se??? Jag ser det inte. Kan du ha tagit fel tro?

Vilket mysigt inlägg. Vad skönt att du ser saker som gör dig lycklig. Det kan annars vara lite svårt då man precis råkat ut för det som hände dig. Trots allt så var det ju "bara" materiellt. Pengar kan man alltid tjäna igen, hälsan däremot inte.

Hur gick det hos läkaren idag? Fick du göra ultraljud? Tänker du tjuvkika på könet eller är du som mig.... en sån som inte vill veta fastän man är jäkligt nyfiken:)

Ligger på mitt hotellrum och har ingen lust att gå ut ikväll. lir nog inne här hela kvällen. Imorgon däremot kommer jag inte undan, De ska fira StPatricks day här. Mina kunder förväntar sig sällskap av denna Spagge.

Shit vad många fotdon du har! Du är som min Alexandra! Dojjor överallt. Tyvärr har ingen av oss tre (becca inräknad) samma skostorlek.

Massor kramar Maria

Anonym sa...

Vad skönt att höra att allt gick bra hos läkaren till slut...
Jag har själv varit med om att hjärtljuden varit svåra att höra. Det är alldeles normalt. Men visst blir man helt panikslagen innan man ser det lilla knytet på UL-skärmen... Snart kommer du nog att känna den första lilla, lilla sparken där inifrån. Det är så fantastiskt! Fast i början känns det mer som magkurr eller en liten fisk som rör sig i magen. Du får berätta så fort du känner detta. Då känns graviditeten mer verklig och man blir också lite lugnare av att känna det lilla livet där inne.

Ta det nu lugnt, ät apelsiner och sköt om dig!

Kram //Charlotta.