fredag 20 mars 2009

It's gonna be a bright, bright, bright...

...bright sunshining day...
.
Ja, det är iaf vad vi har idag och vad jag hoppas på inför helgen!
.
Den här helgen fortsätter sovrumsfixet, hoppas på att kunna få ordning på väggarna runt garderobshörnet som vi var tvugna att restaurera lite och kanske få målat golvet där garderoben ska stå så att jag får se hur det blir i vitt.
.
Återkommer självklart med rapport så snart det är något som helst att visa upp, under tiden får ni hålla tillgodo med några inspirationsbilder jag hittade i min Inspirationsmapp på datorn.
.
Fredagskramar på er!

Bild lånad från bloggen Dreamhouse
.
Bara älskar den här bilden - det är ungefär så här jag tänker mig vårt sovrum (ehum, fast vårt är lite mindre då...) med färger, golvet, känsla - ja pretty much everything.

Bild: okänt ursprung

Ännu mer känsla...

Bild: www.oceanhouse.se

Den här tavlan skulle jag kunna tänka mig på väggen intill fönstret. Och på ett antal andra ställen i huset...


Bild: okänt ursprung

Den här lampan har vi ju sett på till vardagsrummet men jag kan gott tänka mig den i sovrummet också...!


Bild: www.marthastewart.com

Gillade idén med att använda en gardinstång för att hänga upp tyg som sänggavel! Gillade inte just den här stången och tyget, men kan tänka mig en gardinstång i borstat stål (samma som vi har i vardagsrummet) och ett fint beige, randigt eller mönstrat tyg. Som matchar de där beige Lexington-kuddarna på bilden längst upp. Eller nåt sånt... Hmm, tål att tänkas på iallafall!

6 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Mmmm... det är alltid kul att fantisera ihop hur man själv skulle kunna fixa till det med hjälp av inspirationsbilder!

Hoppas du mår bra! Kram!

Anonym sa...

Åh, vilket underbart sovrum på bilden från Dreamhouse! Så vill jag också ha det. Men vi kommer i princip ingen vart. När vi flyttade in var det vävtapet så vi satte återställningstapet på den. Och huvudgavelsväggen är putsad som vi målade grå (typ betong) sen...Tja, har allt runnit ut i sanden. Men av detta vädret har jag fått massa inspiration och kraft :) Hoppas att allt är bra me dig och att vårvädret besöker er också! Kram, kram!

Maria sa...

Vad roligt att du fick känna hur pyret gick loss i magen idag!!

Visst är det häftigt, visst är känslan underbar! Jag blir nästan lite avis på dig nu. Du får istället berätta för mig om dina omväldande känslor så att jag får återuppleva mina härliga minnen lite genom dig:)

Sovrummet från Dreamhouse är bara så underbart. Ska bli jättespännande och se hur du får till det sedan.

Jobba inte ihjäl er i helgen. Passa på och njut nu när vädret äntligen är med oss. (Hoppas ni har lika härligt som vi) Just nu skiner solen som aldrig förr. Helt snslöst! Kl är ändå över 17.00.

Vilken energikick!

Ha det bäst nu i helgen.

Kramar Maria

Anonym sa...

Skall bli spännande att se förvandlingen av sovrummet. Visst är tavlorna från Ocean House helt underbara? Du vet väl att firman ligger i Billdal? Jag har själv varit där och köpt en del saker. Butiken är pytteliten och man får följa med in i verkstaden och se vilket hantverk detta är. Det går även att förhandla om priset eftersom ägarna är väldigt kundfokuserade... Kanske något att planera in nästa gång du åker till Göteborg?

Jag visste väl att de första små sparkarna skulle komma snart... Visst är den en känsla som överträffar det mesta?????

Kramar i massor

//charlotta.

PS. De flesta av mina drinkar går alldeles utmärkt att göra alkoholfria. Mina barn gör sina egna drinkar varje fredag. Supergoda och ibland även nyttiga som idag... DS

Tinnar och torn sa...

Åhhh ser att du känt lite liv därinne i magen nu, så härligt!
Trist att höra det där med Kvik, förstår att du blir förbannad. Ja jösses, jag upphör inte att förvånas längre. Men du ska ta det lugnt du, inget 120 i puls. Det är bara den lille parveln därinne som får ha puls i den storleksordningen, hihi, ja eller lite högre är det väl va om jag kommer ihåg rätt? Ha en toppenhelg och ta hand om dig och magen! Kram Petronella

Anonym sa...

Hej
Vilket härligt sovrum.
Tusen tack för den jättegulliga kommentaren hos Maria.Kul att du gillade vårt hus.Lycka till med bebisen i magen. Visst är det en mysig känsla att känna sparkar.
Ta nu hand om dig och lilla magen.
Kram Helena