fredag 19 september 2008

Utmanande

Japp, har blivit utmanad av Leena som skriver helt underbara och roliga bloggen By the Sea i Tosteberga. Så - here we go:

Vilken mat äter du ofta?

Ikke renoveringstider. Lax, kött (min käre ÄLSKAR oxfilé och jag brukar inte protestera...), pasta i alla former och varianter, skaldjur och den hemska färdigsalladen från Kiwi intill hotellet i Stavanger. För att jag inte har så mycket annat att välja på om jag inte vill gå ut och äta tre kvällar i veckan.

Renoveringstider: Inbakad Calzone från Pizzavera, korv med bröd

När du är på kalas är du den personen som sitter eller hjälper du till?

Åh, brukar ofta vara den som ordnar kalajs och då springer jag omkring och ordnar mest hela tiden. När jag väl är på andras kalas så brukar jag ha svårt vid att vänja mig vid att inte göra så mycket så då brukar jag springa lite till en början och sen bara njuta av att jag faktiskt har lov att sitta ner och bli bjuden...!

Var sitter du helst och bloggar?

I soffan hemma under min filt, vid matbordet eller soffan på hotellrummet...

Köper du ofta trisslotter?

Aldrig. Vinner aldrig, blir alltid sur. Bättre att låta bli....

Vilken stad eller vilket land har varit ditt bästa semesterminne?

Åh, enkelt! Förlovningen på Paros i somras såklart! (Och alla somrar på Marstrand...)

Favoritstäder i världen?

New York, Malmö, Göteborg och Tønsberg!

Vilken kanal tittar du mest på?

Där det går bra serier för tillfället...?

Klädbutik?

- MQ - fina jobbkläder och vardagskläder i en och samma butik
- H&M - en klassiker!
- Gina Tricot - för alla guldkorn man kan hitta bland allt....annat.
- Oasis - för alla fina klänningar, kjolar och festkläder
- Abercrombie & Fitch - bästa casual-kläderna som finns!

Inte så spännande egentligen, men eftersom det blir mest kostym, svarta byxor och klänningar på jobbet och jeans på fritiden så brukar det räcka så...

Inredningsbutik?

Sverige: Deisy Design på Marstrand, Grandma's, Bolagret, IKEA, NK, Sia
Norge: Tinnie's hus, Chic Living och Lunehjem.no i Tønsberg, Skeidar

Hm, kanske inte så originellt men hey - that's me! Och så blir det ju det bästa av två världar. Om nu Sverige och Norge kan räknas som två världar alltså...

Godis?

Så ofta som jag har samvete till!! Ganska ofta med andra ord... Men bara sött och surt tack!

Dryck?

Vatten, färskpressad apelsinjuice, vin och drinkar med lime i. Ingen sötsliskig läsk eller drinkar är tillåtna över mina läppar!

Musik?

Allätare med viss förkärlek för popprinsessor. Britney, Christina, Rihanna och Carola är sällskap i allt från löpbandet till bilen.

Tv-serie?

Uh, min stora last i livet (dock inte reality shows - de flesta är så hopplöst dåliga...). Annars: Cashmere Mafia, Private Practice, Grey's, Vänner, Desperate Housewives, Will and Grace, That 70's show, Scrubs... Ska jag fortsätta? Men därmed inte sagt att jag följer alla slaviskt - bara så ofta jag kan...

Träning?

Mitt stora dåliga samvete i livet. Och periodande. Ett tag är jag supermotiverad, för att sen undra hur jag någonsin har haft lust att släpa mig in på ett gym. Status just nu? Ganska bra faktiskt. Förbättringspotential: stor. Speciellt som vi faktiskt har inrett ett träningsrum nere i källaren som bara står och väntar på att jag ska komma på besök. Kan man beställa självdisciplin på burk?

Kaffe?
Aldrig. Kämpade en hel sommar mellan nian och gymnasiet för att lära mig att tycka om det men jag gav upp. Storkonsumerar därimot te - favoritsmaken just nu är fläder (hylleblomst) och champagne, mmm...

Vilket faktiskt är precis det jag ska göra nu. hälla upp en kopp te till. Och get to work. Det är ju inte fredag eftermiddag riktigt ännu...

Helgen blir hektisk så kanske inte så mycket bloggande på mig. Hörs i nästa vecka i så fall!

Inga kommentarer: