måndag 15 september 2008

Röstningsresultat

Då var den första röstningen avslutad. Kul att se att folk nappade på min lilla utmaning och nu har jag hastigt och lustigt lite mer koll. Också kul att se att det är så otroligt "spridda skyar" - ni är ju faktiskt överallt alla härliga läsare! Det här med röstning i bloggen var för övrigt riktigt roligt - håll utkik, snart kommer det mer!

Funderade för övrigt på en grej när jag stod på någon sorts space ship till gymmaskin innan. Jag tillhör ju den där delen av befolkningen som gillar listor. Skulle inte klara mig utan mina älskade listor. Detta har också kanske medverkat i ett och annat karriärval och nu sitter jag i ett jobb där mycket går ut på att göra allt i rätt ordning. Det finns processer, modeller, tool boxes och "the structured approach to...." allt mellan himmel och jord. Ibland undrar jag om det kanske, kanske finns en modell för att gå på toaletten på ett aningens, kanske ännu lite mer effektivt sätt.

Men mitt i allt detta himmelrike av effektivitet och struktur så undrar jag: hur kan det komma sig att jag har en så ostrukturered approach till renovering och allmän hemma-fixing? Hur kan det komma sig att jag en dag kan ägna all min tid och energi åt en mediabänk, för att nästa dag fundera på om jag verkligen ska ha både en jordglob OCH den där gunghästen på spiselkransen och sedan landa i en lååång fundering om hur vi ska göra med dränering/gräva upp trädgård/bygga ny infart/bygga garage/källarnedgång/ny entré? Som vi ska göra till våren. Kanske. Hmm, undrar om vi har någon e-learning kurs på "the Structured Approach To A New House"?

Inga kommentarer: