måndag 15 mars 2010

Vårtecken 3:e måndagen

Så var det dags för tredje måndagen i Humlebackens vårteckensutmaning och nu börjar det faktiskt hända grejer hos oss här i Tønsberg! Det har varit varmt (eh, över nollgradigt alltså...) och snön smälter bort i rasande fart. Det är klart - med de rekordmängder snö som har kommit i vinter så betyder det inte att det på något sätt gör snö till en bristvara, det finns fortfarande gott att ta av... Härligast av allt för oss mammalediga är att snön börjar smälta bort på vägar och cykelbanor så att man äntligen kan få traska runt på lite asfalt/grusvägar på våra dagliga promenader. Att solen värmer härligt i ansiktet är ju inte fel heller...!

Nu tänker jag inte bli överoptimistisk här alltså - jag lever i nuet. Har nämligen inte glömt bort att ett av förra vinterns tre största snödump kom den 27:e mars. Än vågar jag alltså inte hänga undan dunjackan och packa ner Bally-kängorna, även om de just nu befinner sig låångt in i garderoben...

En liten bit av ett av mina promenadstråk. Här var marken täckt av snö för bara några dagar sedan men lite sol och värme så var snön visst ett minne blott! Men kvalificerar alltså inte till någon "rensa-bort-alla-vinterkläder"-raid i garderoben ännu...

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

goddagens!
jag måste nog säga att jag håller med dig om det där med att än kanske vi inte sett sista snön......det som tröstar är ju att då kan den väl omöjligen bli långvarig.....
kram
agneta

Soltorpsgarden sa...

åh fin bild, skönt att få se lite bar mark....!/Vivi