söndag 29 november 2009

Trevlig första advent!

Här har det varit en väldigt lugn och stillsam första advent. Vi var på middag igår kväll och det blev visst lite sent - men Astrid vaknade självklart sin vana trogen klockan halv åtta för frukost så det blev inte många timmars sömn på mig. Lars? Nja, han skyllde huvudvärken på en förkylning som måste vara på väg...

Började iallafall julpynta här hemma så smått. Först blev det en egen variant på adventsljusstake:

Sen en löpare på bordet och en liten söt tomte intill:

Efter det kom julhandduken på plats på ugnshandtaget:

Och så min fina gamla tomte som jag har fått från mormor:

Dessutom slog jag till på den här mysiga pälspläden på Kid Interiør igår. Den var satt ner till halva priset och då kunde jag faktiskt inte låta bli. Förutom att den är underbar med fleece på insidan så tycker jag att den bidrar till att göra vardagsrummet vintermysigt och lite juligt.


Sen blev det faktiskt stopp. Jag har några saker till som jag ska placera ut men drabbades faktiskt av totalt inspirationsbortfall. Jag vet helt enkelt inte vart jag ska ställa de andra sakerna, tycker inte att jag hittar någon naturlig plats. Eller så beror det kanske på att alla ställen där det eventuellt skulle kunna passa med en julbock eller min fina, vitklädda tomte står det just nu leksaker istället...

Dssutom tror jag att jag behöver köpa lite nya grejer. En fin krans jag har haft på ytterdörren tidigare lossnade från bandet jag precis hade hängt upp den i och blev helt förstörd när den träffade trappan och en en av mina fina stjärnlampor hade fått skärmen förstörd under året i förvaring. Har surfat runt lite på nätet för inspiration men vet inte helt vad jag vill ha. Funderar på såna här kransar i fönstren i vardagsrummet och så köper jag nog en granriskrans till dörren. Om ett par veckor tar vi in granen, det ska bli så mysigt!

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej där!

Trevlig första advent på dig med...även fast den redan passerat.

Tiden springer iväg och jag hinner inte riktigt med känner jag. Vart tog "man ska leva för stunden" vägen liksom???

Ville bara säga hej iaf.

Hej hej!

Och kram givetvis:)

/ Maria

Charlotta sa...

Hej Carro!

Jag har varit sjukt stressad den sista tiden. Mycket på jobbet och mycket privat. Men nu har jag äntligen hunnit läsa lite bloggkompisinlägg igen.

Det där med SAAB är verkligen jättetrist. Mina tankar går till alla dom som sliter och kämpar för företaget. Det är viktigt för hela landet att den svenska bilindustrin går bra. Halva min familj och släkt jobbar på Volvo och det har tidvis varit väldigt mörka framtidsutsikter. Men jag tror ändå att det löser sig till slut. Jag håller dock inte alls med dig om att regeringen skall pumpa in skattepengar till privata företag i kris. Det är ju knappast en tillfällig svacka vi snackar om när det gäller SAAB. Jag hoppas att SAAB hittar en ny kapitalstark ägare och att de tillsammans skapar en riktig storsäljare som får företaget att blomstra. Allt annat är konstgjord andning som inte håller i längden, tycker jag. Men jag fattar absolut hur du känner! Nog med politik nu.

Jättefina adventsljus du har. Har du verkligen fixat dem själv???

Ha det så bra. Kram

//Charlotta.