måndag 24 november 2008

Alive and kickin' och lite gardinuppdatering


Ja, tro det eller ej så är jag alltså fortfarande kvar här borta i väster! Härligt att vara tillbaka - jag har saknat er, alla mina goingar där ute sajberspejs!
.
Har varit relativt...intensivt i det sista och egentligen har ju min stackars trofasta blogg inte alls gjort något för att förtjäna det, men tyvärr har han (eller hon - vad är det för kön på en blogg egentligen...?) fått ta största delen av smällen. Tillsammans med L som har fått ta det mesta av frustrationen. Och tröttheten. Och hanteringen av vrak till fästmö. I lördags kväll kom jag hem 17.30 från Hemsedal och somnade 21.00 i soffan. Kul tjej liksom....!
.
Hemsedal var fint men egentligen längtade jag mest hem till Karlsebakken. I söndags hade vi en riktig mysdag och gjorde egentligen inte så mycket, men en sak kan jag iallafall dokumentera: första gardinen på plats - voilà! Vad tycks? Inte så illa va?

Vï hängde den en bit upp så att inte tyget skymmer utsikten ner mot vattnet och det fungerar riktigt bra. Jag är iallafall väldigt nöjd!

Vi har också bestämt oss för att faktiskt beställa gardinerna vi hade hemma. Om vi lägger beställningen nu så kanske, kanske vi hinner få dem levererade innan jul. Inte för att det spelar så väldigt stor roll - vi ska ju vara i Göteborg hela julen när jag tänker efter. Anyways, det har varit en del velande fram och tillbaka men nu tror jag att vi har landat på att beställa de här gardinerna för att ha dem under den mörka tiden på året och så tar vi ner dem till våren och låter fönstrena få glänsa som de små smycken de är! På det sättet får vi både behålla och trycker i oss den smaskiga kakan - perfekt! Solskydd kommer lite senare ändå, tanken är att beställa markier från mammas och pappas grannar...

Oj då, inte mycket till struktur här märker jag... Kanske dags att pallra sig i säng? Var ju ändå uppe 04.40 imorse - som vanligt på måndagar...
Over and out!

1 kommentar:

Frida sa...

Tjusigt vännen. Mitt gardinmysterium i köket är fortfarande olöst..... Inget kul med gardiner. Kommer nog sluta med att jag ber någon från Inné kommer hem och ge tips och sedan köpa färdigsydda via dem :)

Kramisar på dig