måndag 5 april 2010

Vårtecken - 6:e måndagen



Tillbaka hemma igen efter en härligt lugn och avslappnad påskhelg på Marstrand. Började med ett par intensiva dagar i Göteborg som i princip bara bestod av bröllopsfix, sen fortsatte vi ut till Marstrand i fredags och har bara tagit det lugnt med mamma, pappa, farmor, faster, farbror, kusiner och kusinbarn. Massa god mat och en och annan godisbit har väl slunkit ner också...
.
Så var det dags för sjätte vårtecknet i Vivekas vårteckensutmaning. Eftersom större delen av veckan har tillbringats på svenska västkusten så får nog veckans vårtecken vara en rapport därifrån. Det har inte varit något vidare vårväder i och för sig, ganska kallt och ruggigt, men på självaste påskafton slog det till med sol och riktigt varmt och skönt när man var i lä!

Vi passade på att ta med Astrid på hennes allra första lekplatsbesök och det var stor succé! Hon fullkomligt kiknade av skratt i gungan, ju högre desto roligare. Här kommer en liten bildkavalkad på det!
.
Åh så kul det var att gunga, verkar som att det blir favvissysselsättningen framöver!
.
Fräschaste mormor'n i stan!
.

Fortare mamma, fortare!

Mys!

Påskfin i klänning från KappAhl

Astrid och hennes älskade morfar, hon bara skrattar så fort hon får syn på honom! Och han skrattar lika mycket tillbaka...!

4 kommentarer:

Ida sa...

Härliga bilder Carro,
Astrid är såå sööt liten tjej!
Roligt o träffas även om de blev snabbvisit. Kram så länge

Maria sa...

Hej sötis... tror visst du fått en konkurrent där. På sötisfronten alltså:)

Guuu så go hon är Lilla Astrid. På översta bilden ser hon så söt och mysig ut. Påminner lite om min Alex som hade såna fina kinder man ville nypa i liksom.

Jag har sagt det förrut tror jag och gör det igen. NJUUUUT allt du orkar för det går med en himlarns fart!

I morgon ska jag visa ett inlägg med bild på min Alex då hon var 6 år. Jag närapå grinade när jag såg den bilden. Det var ju liksom igår jag tog den bilden.

Vad hände???

Jaja, det är så det är. Min mamma behandlar mig fortfarande lite som för 40 år sedan, och det gör väl din med med dig antar jag:)

Kram Kram Maria

Snäckskalsdalen. sa...

Ni har ju världens goaste lilla dotter. Så söt och glad och hon ser så hälsosam och fin ut!

Och vilka morföäldrar hon har lilla Astrid! Dom ser för gulliga ut.

Härligt att vara på Marstrand - är det alltså så att det är därifrån du kommer? Eller är det "bara" sommarviste. I vilket fall som helst superhärligt!

Gå nu ut och gunga Astrid och krama henne från mig!

Kram
Agneta

Åsa sa...

Ni verkar ha det kalas!