torsdag 8 april 2010

Fryser om fossingarna

Som de flesta andra tillbringar jag ett antal timmar i veckan i tvättstugan. När vi gjorde om den (läs: började göra om den, vår källarrenovering är som bekant en långdragen process...) bestämde vi oss för att inte lägga in golvvärme eftersom det skulle ligga mot berggrund och därmed kosta oss en halv förmögenhet att ha igång i någorlunda temperatur. Det kan väl diskuteras exakt hur smart det beslutet var men eftersom min mamma har lärt mig att det bara är bortkastad energi att ångra beslut man har tagit så är det bara att se konstruktivt på saken.

Alltså är det dags att skaffa en ordentlig matta för nu börjar det bli kallt om fötterna. Och ja - kalla mig gärna fantasilös men jag vill verkligen ha en Pappelina-matta!

Bild: New England Style



Av en händelse så råkar underbara New England Style ha den fina grå-svarta i lager. Undrar om det inte kan bli en beställning där snart. (Jag skulle för övrigt kunna köpa det mesta i deras butik - kolla in den underbara bröllopstårtan i trä till exempel!)
.

Svarta skåpsluckor, mörkgrått kakel på golvet, svart-grå Pappelina-matta. Kan ju bara bli hur bra som helst.

Inga kommentarer: