fredag 23 april 2010

Nya favoriter hemma

Just nu pågår ett omfattande utrensning här hemma. Inspirerad av mina föräldrar som ska flytta och gör upp med gamla grejer från 80-talet som mamma äntligen kan slita sig ifrån så har jag också börjat rensa. Inte heller jag är särskilt duktig på att slänga saker, hittar alltid en anledning till varför jag ska spara på ditt eller datt, så det att jag nu har börjat rensa och slänga är en stor bragd för mig!
.
Det bästa med att rensa i gamla förråd är de fina grejerna man hittar som man inte visste, eller har glömt, att man hade. I ett av våra vindsförråd slängde jag allt utom fyra saker häromdagen, vilken befriande känsla! En av grejerna jag sparade på var den här snygga amerikanska fotbollen (som faktiskt blivit använd i football-matcher i USA!):





Vi har också fått upp ett fint spelbord som mamma inte ville behålla. Det har varit i familjen i många år och jag har alltid tyckt så mycket om det. Har egentligen tänkt att det ska stå i hallen så småningom men pappa ställde det vid matbordet och det blev egentligen ganska fint det också...





Nope, nu är det dags att kicka igång den här dagen, ha en härlig fredag mina vänner!

1 kommentar:

Suzie Q sa...

cool boll! har inte du några fina fynd från Londres att visa upp också..? :)
puss

ps. har 30% på Gap den här veckan..