söndag 13 december 2009

Nu är det jul(pyntat) här i vårt hus

Åh, idag har jag haft en härlig fixardag! Lite shopping var allt som behövdes så kom julpyntarandan ikapp mig.

I fredags var jag på Chic Living och bytte en av mina Hurricanelyktor som hade gått sönder. Igen. De är väldigt gulliga och serviceminded så jag fick pengarna tillbaka. Hittade lite julpynt som jag fick med mig hem istället. Igår blev det en sväng till på stan och på Skeidar hittade jag några fina kransar till fönstren. Ville egentligen ha lite större kransar men när man är så här sent ute så får man ju skylla sig själv...

Idag fick jag äntligen en stund över för att pyssla lite och fick ordnat med lite mer julpynt också. Nu känns huset lite mer juligt, bara julgranen kvar så kan det gärna bli julafton sen!


Den här söta struten fick jag förra året av gulliga Ann-Christine med bloggen Strandviksvillan. Tycker den passar så fint i köksfönstret!

Min älskade vita tomte får stå brevid den höga glasvasen som jag brukar ha gladioler i. Nu får det bli trollhassel istället, lite mer juligt så.
.
De fina kransarna från Skeidar...
.

...en i varje fönster.

Såhär ser det ut utifrån. Lite större hade inte skadat - nästa år kanske?

Hämtade lite granris i skogen och pysslade ihop det här lilla arrangemanget. Bortse från färgen på ytterdörren, den blev helt ljus oh konstig på det här fotot!?

Nu möts alla som kommer och hälsar på oss av en mysig julhälsning. Merry Christmas!


3 kommentarer:

Soltorpsgarden sa...

Åh så fint, sådana där kransar i fönstren är så fint, men jag har inte sett dom så ofta. Ja det där arrangemanget vid ytterdörren var ju jättefint, tack för tipset, måste göra något liknande! Ser juligt och mysigt ut hemma hos dig/er! Kram Vivi

Charlotta sa...

Jag älskar det där arrangemanget vid din ytterdörr. Grymt impad av att du gjort detta själv! Kanske till och med jag kan få till något sådant. Får leta och se i fall jag hittar en God Jul-skylt och lika fina band som du har....

Ha det bäst!

Kram //Charlotta.

StrandviksVillan sa...

Nämen! Hihi!
Kul att du gillar struten, du borde fylla den med nåt sött också ;)
På tal om sött: Astrid-gullungen som blivit döpt! Jag håller också med om att hon liknar dig.

Verkligen fint ditt arrangemang vid dörren! Jag har aldrig gjort nån krans, men liknande det där har jag fixat.

Önskar dig en mysig vecka innan jul!
Kram Ann-Christine