måndag 22 december 2008

Gardiner på plats

Ja, så satt de äntligen där då - våra efterlängtade gardiner! Blev väldigt nöjd, även om jag fortfarande håller på att bestämma mig för om jag vill ha gardiner vid altandörren. Gardinerna får nu sitta uppe till vårkanten och när det blir varmare och ljusare ute så byter vi nog ut dem mot vita linnegardiner - eller inget alls! - över sommaren. Men tills dess är det ju låååångt kvar - nu ska vi mysa oss genom vintern med våra nya fina gardiner!

P.s Gardinerna är sydda av Helene på Interiørbutikken i Åsgårdstrand. Hon är så duktig, butiken är supermysig och servicen är verkligen personlig. Tyvärr har hon ingen hemsida att länka till men om ni har vägarna förbi så måste ni kika in! D.s
.
Gardinerna vid soffan ser lite rutiga ut men är egentligen lite småmönstrade i beige och rostfärger. Ser, och låter kanske lite konstigt, men är väldigt varma i färgen och passar perfekt till vår lilla "brittiska" TV-hörna. Där jag för övrigt sitter och bloggar nu, precis som i går kväll. Julbocken har kommit fram också, den ska egentligen stå under granen men det blev ingen gran i år tydligen...

Vid det andra fönstret och altandörren blev det beige-och vitrandiga och ramar in vår matbord.


Passar perfekt ihop med vår befintliga gardin i köket!


Här syns ränderna lite bättre!


Lite mer bilder från matbordet (inklusive disken fra familjemiddagen vi hade här hemma igår kväll....)

Och en sista liten bild med sekretären också med nya fina vita rosor - julfräscht!


Så vad tycker ni? Blev det bra? Ska vi ha kvar gardinerna vid altandörren eller? (För "före"-bilder, klicka här)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev jättefint! Verkligen! Fast du vet att jag tycker att det är ännu snyggare utan. Om jag ska vara helt ärlig alltså.
En riktigt god jul, om vi inte "ses" i morgon.
kram
V

Maria sa...

Hej Carro, först vill jag bara säga tack för dina söta peppande ord. Du GER verkligen energi. Vet inte om du är medveten om det, men så är det.

Har varit så slut sista tiden och är fortfarande trött. Jag stressar inte och kör inte värsta julracet, tvärtom. Ändå känner jag mig totalt slut. Nu är det dock ledighet som gäller och ska ta och hämta kraft genom att bara softa.

Vad roligt att få se hur du ser ut. Vet du jag trodde du var mörkare och så var du en liten söt lintott;)

Och så det här med gardinerna, jag säger precis som Viveka. Det blev jättefint, även fast fönstrena är superfina som de är.

Massor med kramar // Maria

My home is my Castle sa...

Nydelige bilder :)
Ønsker deg en riktig god jul :)

Klem,Kari

StrandviksVillan sa...

Jättefint! Klart du ska ha gardinerna vid dörren!
Ser så varmt och mysigt ut, men samtidigt gillar jag att det ändå är luftigt, inte övermöblerat.

Anonym sa...

ahh jag saknar att ata helgfrukost vid det stora harliga matbordet!:))