måndag 26 maj 2008

På västfronten intet nytt

(..för det är väl så man säger...?)

Nja, i ärlighetens namn blev faktiskt köksfläkten installerad idag enligt rapport hemifrån. Annars har vi faktiskt haft en välförtjänt break i pysslandet och fixandet hemma, dock var och en på sitt håll. Jag var nämligen på superrolig återträff med nian - helt otroligt att det är 10 år sedan vi gick ut högstadiet! På vägen hem blev det pit stop Göteborg och träffa familj och fira mormor som snart fyller 85. Så mysigt att träffa familjen - blir ju alldeles för sällan när man väljer att emigrera. När jag väl kom hem var klockan sent och sedan upp tidigt imorse för att flyga till Stavanger. Längtar redan hem, det här kan bli en lång vecka...! Hur skönt det än har varit med en lite paus i helgen så är jag nämligen redan lite sugen på att få komma hem och fortsätta greja. Och så längtar jag ju lite efter min älskade sambo också såklart... ;)

I helgen står det mellan att lägga klinker i hallen, måla och sätta upp lister, göra färdigt de sista små detaljerna i köket eller städa källaren. Hm, spännande helg alltså! Eller ja - spännande in the world of renovation that is...!

Måste också bara ta tillfället i akt och hälsa tillbaka till alla som lämnar kommentarer och skickar mail med komplimanger och uppmuntrande ord - jag blir lika glad för varenda lilla stavelse som trillar in och uppskattar det så otroligt mycket! Det ger massor av extra energi att fortsätta lägga så mycket tid och pengar på att få det fint hemma och självklart massor av inspiration till att fortsätta blogga!

Inga kommentarer: