söndag 11 maj 2008

Snäckor är lycka!

Jag har alltid beundrat alla de där människorna som alltid klarar att plocka stenar, sand, grenar, löv och andra saker som kan hittas på diverse resor, utflykter eller skogspromenader och sedan få till ett fint stilleben, en vacker dukning eller vad det nu blir som pryder ett väl valt ställe i hemmet. Det ser så enkelt ut, det ligger rätt i tiden (återvinning ju!) och är bara ganska coolt i största allmänhet. Själv har jag förskökt få till det oräkneliga gånger. Jag misslyckas alltid. Antingen blir det för lite, för mycket eller bara fel. Men eureka - äntligen, ÄNTLIGEN har jag fått till det!


På gårdagens båttur hamnade vi på en ö som var full med snäckskal. När alla andra var på väg i, eller redan satt i, båten så bestämde jag mig för att göra ett försök till - alla snäckskal i överflöd låg ju bara och väntade på att bli upplockade. Så snabbt fram med en påse och samla ihop några fina snäckskal. Väl hemma, mycket nöjd med mitt snabba beslut, tvättade jag förskiktigt av snäckskalen (fint att kvitta sig med div smuts, skräp, spindlar etc) och ner i en fin ljuslykta med ett blockljus i. Och voilà - så här fint blev det! (Bring the outside in som de säger på Oprah! - och snäckskal känns ju dessutom bara så sommar!!)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Gú va kul Caro att du skaffat dig en blogg. Ja, så man kan följa dig lite mer av vad du gör!
Det ser ut att bli riktigt fint hemma hos er, skönt o skapa sitt egna också! Här hemma är allt sig likt. Nja, jag börjar mer o mer bli lik en flodhäst o struttar omkring på kryckor pga. både det ena o det andra...suck! Men glad är jag iaf över att man kan hålla sig uppdaterad via bloggarna. Massa kramar från Josefinv (Viktor o Wilma)

Ps. Det blir väl Marstrand till sommaren? I såfall kommer vi gärna ut, favorit i repris :)

StrandviksVillan sa...

Det där blev ju så lyckat! Så somrigt det är! Testa med ett ljusblått eller grått ljus också, tror det skulle passa med snäckorna ;)
Ha det gott! ~Anki~