lördag 10 maj 2008

Bloggstress och båttur

Det här med bloggar är superkul. Jag kollar säkert 5-6 bloggar varje dag och blir lika glad när ägaren ifråga har uppdaterat sin blogg - åh vad roligt med nya bilder och texter! Sen går jag in på min egen blogg... och undrar varför inte den är lika uppdaterad!? Och därmed har jag drabbats av bloggstress och ytterligare en stress har lagts till på min redan relativt långa lista med dåliga samveten - grattis Caroline liksom!? Men - det enkla svaret på det problemet är ju att se till att uppdatera bloggen oftare så jag ska se vad jag kan göra åt det. Så väldigt svårt när man veckopendlar bara - månadag till torsdag handlar det mesta om jobb och sen går helgen ohyggligt fort. Men planen för att bota mitt dåliga bloggsamvete just nu är följande:

I löpet av helgen tänkte jag bland annat uppdatera med bild på vår nystädade terass - ska bara städa den först. Och uppdatera med bilder på provmålningen av hallen - ska bara måla först. Och kanske, kanske en bild på det helt färdiga köket - ska bara få upp de allra sista (och mest svårmonterade) skåpsdörrarna först. Ja - inga sysselsättningsproblem den här helgen heller alltså! Det är ju bara så svårt att hålla på inne när det är 20 grader varmt, strålande sol och riktigt sommarväder ute...

Så idag blev det en kort men effektiv sväng på stan - klarade att hitta och bestämma oss för matbord OCH hitta och bestämma oss för målarfärg (prover iaf...) på 45 min, sen blev det båttur med hela svärfamiljen istället! Ut på en ö i Oslofjorden och solade, fikade, badade (Odin iallafall...!) och njöt av det fantastiska, härliga vädret! Och vips så blev det ett blogginlägg av det också! Så nu är den stressen botad - för tillfället.

Nu: på med målarkläderna, här ska färgen till hallen och fondväggen testas...!

Inga kommentarer: