söndag 13 juni 2010

Back in black

Sitter här och laddar inför en ny arbetsvecka - den andra i ordningen. Mammaledigheten är plötsligt över och förra veckan rivstartade jag med tre dagar i Stockholm. Har fått ett otroligt spännande projekt på jobbet och det gjorde självklart att det var lite lättare att dra på sig kostymen och höga klackar igen. Däremot är det helt uppenbart att det är snart ett år sedan jag jobbade, huvudet gick på högvarav hela förra veckan och det har faktiskt tagit nästan hela helgen att hämta mig från första arbetsveckan, haha!
.
Astrid är hemma med pappa och de har det så mysigt. Lars njuter av pappaledighet och har stora planer om att mest vara ute med båten...
.
Lars jobbar hårt på garaget och nu är listerna uppe runt fönstren. Första våningen på garaget börjar nu faktiskt bli färdig och snart väntar nya roliga projekt ute - bland annat ska det upp en mur mot slänten innan sommaren är över.
.
Själv är jag igång med en av mina favvissysslor - måla! Först ut är altanräcket, sen ska jag fläcka lite på garaget och om ett par veckor räknar jag med att gå igång på huset. Än så länge är jag dock fortfarande på första strykningen på altanen så jag ska väl försöka att leva lite mer i nuet... Helgens stora planer på maratonmålande regnade bort i stora skyfall men nu är det utlovat sol och varmt några dagar framöver så då får jag försöka ta igen vad jag missade i helgen. Återkommer med rapport!
.
Nu: lite vattenmelon innan det är dags för sängen. Kram!
.

Vitt va 're här!

1 kommentar:

pinkporsch sa...

oj tenk at du allerede er tilbake i jobb :):):) Fint det blir på terassen deres !