tisdag 20 oktober 2009

Fondvägg coming up!

Det har tagit en liten stund men nu är jag äntligen igång med mitt fondväggsprojekt i Astrids rum. Det var riktigt härligt att dra på sig arbetsbyxorna igen (det var ett tag sedan vi sågs senast!) och när man väl kommer igång så är det ju svårt att sluta!

Ett kärt återseende!

Pappa spacklade väggen två gånger när de var uppe förra helgen och i helgen slipade jag och förberedde allt så det var bara att sätta igång. Samla ihop det material som behövdes, upp med plast och maskeringstejp och - klara, färdiga, gå!


Roller, pensel, eggvit färg, marinblå färg och silverspary - ready to go!

Började med en ram av vitt idag, imorgon väntar första strykningen med blått och så får vi se om jag hinner med andra strykningen senare på kvällen, färgen är ju övermålningsbar på 2h. Ska bli så himla spännande att se hur det blir!


Så till avdelningen "Hjälp tack!":


På väggen ska jag spraya "Astrid" i silver med hjälp av en schablon. Tror jag. Om ingen annan har en bättre idé? (Ville egentligen beställa en en sån här skylt men hittar ingen leverantör som har Astrid).


Frågan är då: vilket font ska jag välja? Har gjort några alternativ här, vilket röstar DU på?

Alternativ 1: "Traditional Arabic"

Alternativ 2: "SimSum"

Alternativ 3: Monotype

7 kommentarer:

Maria sa...

Hej gumman,

kul att du hittade mig på facebook. Fina bilder du har på din lillsötis där:)

Kul att du dragit på dig blåtöjet igen då. Spännande med Astrids rum. Jag tror nästan att jag röstar på alt 2 faktiskt. Lite så där lagomt tror jag det blir med det typsnittet.

Nope (för att sno ditt klassiska uttryck;)...)

Nu måste jag sova.

Kraaam Maria

Viveka på Humlebacken sa...

Tror också att jag röstar på nummer två... fast jag skulle hellre valt att skriva det Astrid, alltså med versal först och sedan gemener.. hon lär sig det ändå:)

StrandviksVillan sa...

Kul att börja på med Astrids rum förstår jag!
Röstar på det första alternativet!
Lycka till!

Ida sa...

Heej!! Va duktig du är, spännande o ser hur det blir!
Jag lägger också min röst på nr 2. Den är ren o snygg! =)
Pyss min vän o hälsa familjen.
Vi ses snart, typ om en vecka va?
Ida

Unknown sa...

Vad flink du är! Mitt uppe i allt med Astrid! Men kreativt arbete ger ju energi också!Jag röstar på alt 3 lite mjukare och gosigare i hemma miljö!Nu har du lite att fundera på Spännande att se hur det blir till slut, tycker Mamma

Frida Barkstedt sa...

Hej vännen! Vad härligt att höra att du kommit igång med alla dina projekt igen!=)Jag röstar för förslag nr 1. Mest stilrent, tycker jag. Och som någon annan skrev tror jag oxå det blir mycket finare med stor bokstav på A:et och sedan små!=) Så nu har du min åsikt oxå..hehe..Ta hand om dig nu! Massa kramar! Frida Barkstedt.

Jessica sa...

Hej vännen!

Du sticker jag ut hakan och föreslår ett helt annat alternativ :) Jag tycker det typsnitt som är använt här är väldigt fint:

http://www.myfirstroom.se/produkt/valkommen/701

och även detta:

http://www.myfirstroom.se/produkt/alskasomomdu/942

Du kanske tycker de är lite för vuxna - men himla fina :) Man kan ju dessutom designa egna ord...

Många många kramar! Nu måste jag jobba...