torsdag 15 oktober 2009

Vilket väder!



En katastrofond hals kunde inte stoppa mig - var tvungen att ta en promenad i det fantastiska vädret idag. (Vilket det för övrigt har varit i flera veckor nu - hoppas det håller i sig lääänge framöver!) På väg hemåt var jag tvungen att stanna och bara insupa den vackra utsikten över Nøtterøy och hamninloppet till Tønsberg. Bilden tog jag med mobilen så den gör inte utsikten helt rättvisa men ni får iallafall en liten glimt av hur fint det var!

Som vanligt somnade Astrid som en stock i vagnen så nu ligger hon och sover ute på altanen och jag får mig en stund för mig själv. Borde egentligen ligga och sova eftersom det inte blir så mycket nattsömn nuförtiden - lilla fröken Astrid föredrar att ligga vaken och "prata" i sängen och amma en sisådär var 2-3 h så då är det bara för mamma att langa fram käket och sen erbjuda en liten axel att sova mot (sova i sängen är sååå överskattat...!). Fortsätter hon såhär så kommer hon att bli Nattens Drottning på alla uteställen och vara den som leder hela gänget till efterfest, via McD eller Burger King på vägen hem, för att fortsätta festen fram till 7-7.30 på morgonen ungefär. Sen är det bara att sova hela dagen för att ladda upp inför en ny natt med fullt kör...

Appropå vagn - måste ju bara visa det fina insektsnätet jag har köpt och "pimpat" vagnen med!



Visst är det gulligt!? Det kommer från norska Tinkafu och kan bland annat köpas här (Norge) och här (Sverige).

Från Tinkafu kommer också den supergrymma drickahållaren som jag använder varenda dag. Perfekt för vattenflaska i ena facket, hundpåsar (eller en latte för den som bor i stan och inte har hund...) i det andra facket och mobil, ipod, headset, reflexer, nappar och annat smått och gott i facket i mitten. Rekommenderas varmt eftersom man slipper släpa med sig väska varenda gång man ska ut på promenix.


Nope, nu ska jag inta horisontellt läge och slumra lite innan grodan i vagnen vaknar och ska ha middag. Over and out!

3 kommentarer:

Charlotta sa...

Hej Carro!

Jag förstår Astrid. Jag skulle också sova som en prinsessa i det där lyxåket!!! Mycket roligare att vara uppe och snacka på nätterna, eller hur?

Skämt åsido. Det brukar fixa till sig med tiden. Efter fyra månader så brukar ju lite extra smakportioner och välling innan sängdax göra så att de sover som stockar. Ett annat tips är att låta lillan få ett långt bad på kvällen. Kommer ihåg att de blev lite extra trötta av att plaska i vattnet.

Trevlig helg!

//Charlotta.

PS. Hoppas att det fina norska vädret kommer till västkusten. Här är det storm, 2 plus och ösregnar på tvären just nu... Brrr.

Tinnar och torn sa...

Hej! Du, vilken najs drickahållare. Tänk sådana fanns inte på min tid, höhöhö...tanten är gammal förstår du ;o)
Jättegulligt regnskydd med. Krya på din onda hals nu. Kramar Petronella.

London Mummy sa...

Ah, helt underbart fint! :-) Forresten, ar du nojd med vagnen? Jag alskar fortfarande min!
PS vill garna se fler bilder pa lilla Astrid.
KRAMAR fran London