torsdag 23 augusti 2012

Pomp de Lux - del II



Kläder to die for....

Det är väl ingen hemlighet att danskarna vet vad de gör när det kommer till att designa barnkläder. En av mina allra största favoriter är Pomp de Lux med sina underbart söta, prisvärda kläder i väldigt bra kvalitet. Igår vankades det alltså Pomp de Lux-party hemma hos en väninna och jag fick stålsätta mig för att begränsa shoppingen - höst/vinterkollektionen 2012 var fantastisk! Kläderna släpps inte på webben förrän på måndag men redan nu ligger katalogen ute för de som vill ha en liten sneak peak.

Jag hade på förhand tagit en snabb koll på bankkontot för en reality check (gudarna ska veta att man inte blir rik av att vara mammaledig!) men det hjälpte föga.... Enda begränsningen jag lyckades klamra mig fast vid var att jag överväger att ha ett eget Pomp de Lux-party senare i september. Ska väl ha något kvar att handla då...?!

Däremot kunde jag inte motså en underbar ljusgrå pälsväst med bälte, en jeansklänning som blir perfekt över ull till dagis i vinter, den sötaste prickiga pyjamasen med små volanger på bröstet och ett par underbart mjuka byxor med guldapplikationer på rumpan som blir också perfekt mellan ull och vinterdress i vinter.

För de som blir inspirerade och inte har handlat från PdL tidigare så är ett litet tips att vara något konservativ med storlekarna. Speciellt byxorna är väldigt stora i storlekarna så man behöver definitivt inte köpa större än barnet använder just nu, något jag vet att många med mig gör!

Inga kommentarer: