tisdag 7 juli 2009

Mera barnrumsmöbler

Känner att det är relativt begränsade teman på min kära blogg just nu: garage, barnrum och diverse random "tjôt". För att späda på det hela så kommer här ännu ett barnrumsinlägg!

Jakten går vidare på möbler till barnrummet. De fina möblerna i inlägget från förra veckan fick jag dessvärre lägga bort tanken på - det blev lite väl saftigt pris i förhållande till barnrumsbudgeten.

Trodde jag skulle hitta det jag ville ha på Barnas Hus här i Tønsberg men när jag kom dit häromdagen efter att ha hållt mig i skinnet ganska länge så blev jag jättebesviken. INGENTING som jag hade lust på. Är inte ute efter något speciellt, även om en Stokke Sleepi i vitt gärna hade fått stå i en kartong utanför dörren en dag, men en ganska vanlig, enkel (vit) spjälsäng. När det gäller skötbord så har vi lite mer huvudbry eftersom det som hade passat allra bäst hade varit någon form av hörnskåp som skötbord på badrummet. Verkar inte finnas någon patentlösning på det så alternativet har varit att antingen bygga själva eller att ha skötbordet i barnrummet. Det har lutat åt att bygga själva (efter stark påtryckning från mamma) men kanske vi slipper det nu...

Några sök på "barnbutik" på nätet resulterade i att jag landade hos Babyproffsen som har butik i Sisjön, inte långt från mamma och pappa. I deras katalog hittade jag precis det jag var ute efter (eller kanske snarare det jag inte visste att jag var ute efter...)!

Bild: www.babyproffsen.se

Bild: www.babyproffsen.se


Bilderna har jag plockat ur deras katalog så kvaliteten är inte den bästa men de är alltså målade i en ljus, varmgrå färg med en liten prins/prinsesskrona på i vitt. Tycker de var så där lagom "vanliga" men kronan gav dem en liten twist. Sängen var så fin med den lite högre huvudgaveln och skötbordet var praktiskt med dörr och ser ut som om det kommer att gå in lite på snedden i hörnet i badrummet. Hade ju, som sagt, sett för mig att vi skulle ha vita möbler men tror att det blir jättefint med den varmgråa färgen mot vitt golv, vita väggar och resterande vita möbler. Badrummet har ju mörkgrått kakel på golvet så där passar det också fint med en sån varmgrå färg.
.
Väntar spänt tills vi ska till Göteborg nästa gång så att jag får se dem "live" och förhoppningsvis köpa med dem hem. Vad besviken jag kommer att bli om de av någon anledning inte funkar!! Kanske får skicka bort mamsen på lite spaning innan dess...

2 kommentarer:

Viveka på Humlebacken sa...

Kolla här annars, de har fina saker. Min syrra jobbar där:)
http://www.blaelefant.se/

Charlotta sa...

Hej Carro!

Fina saker du hittat! Jag förstår att barnrummet är prio ett just nu. Jag kommer ihåg hur jag riktigt frossade i babyaffärer den sista tiden innan förlossningen. Har du kollat Bonti.se? När det gäller skötbord så hade jag nog kompletterat med något enkelt skötbord i badrummet också. Jag tror att du kommer att uppskatta närheten till dusch och rinnande vatten i samband med blöjbyten längre fram....

Ha det bäst!

//Charlotta.