måndag 25 augusti 2008

Tranåsshopping!



Bild lånad från Mollys Hus

Ett snabbt inlägg innan jag ska iväg på jobbevent, konsert med det återförenade norska 90-talsbandet the September When. Eftersom det är en väldigt norsk affär har jag i princip ingen aning vad som väntar mig, men alla mina norska kollegor är väldigt upprymda så det måste vara något stort...!?

Helgen tillbringades i Tranås, där jag bodde i fyra år under min uppväxt. Efter pitstop hos ma och pa i fredags, kom vi till Tranås på lördagsförmiddagen. Efter att snabbt ha rivit av Systemet inför kvällens kräfskiva, blev det en inspektion av Tranås senaste tillskott på Storgatan. Och det var inte något dåligt resultat! Vi började med Inne, som visserligen har funnits ett tag, och som samlar flera av mina favoritvarumärken, bl.a Lexington och Sia. Sedan fortsatte vi till Mollys hus, en ny butik som bara är så söt! Mollys hus hittar ni här, både nätshop och blogg som skrivs av butiksinnehavaren Malin. Hittade massa fint, men min käre stod utanför och var lite otålig så jag nöjde mig med en påse choklad med jordgubb i och en påse te i smaken "I min hängmatta" till kvällens värdinna.

Efter att ha droppat sambon i bilen (han trivs bättre där, sittandes i sin bil och lukta på alla knapparna...) så avslutades shoppingturen på otroligt fina Moster Malla! En fantastisk blandning av blomsterbutik och inredningsbutik, läs mer om butiken här hos Mimmi. Köpte ett sött litet blomsterarrangemang i fin kruka till värdinnans mamma som så snällt lånade ut sitt hus till kräftskivan och sängplats till mig och L och en bukett med en fin lila kalla som blickfång till en kompis pappa som firat 60. Men tillbaka till butiken - en sån härlig blandning. Dessutom hade de tagit in mycket från min favvisnätbutik Par Courrier, bla.a den söta hästen som jag har liggande här intill i högerkanten och som står på beställningslistan så snart vår spiselkrans har blivit färdig hemma.

Kort och gott: för att vara en så liten stad så har Tranås mycket att bjuda på, och de senaste tillskotten på Storgatan gör det absolut inte sämre! Nästa gång hoppas jag hinna shoppa något till mig själv också...

Nu: over and out - mingel och September When väntar!

Inga kommentarer: