fredag 4 april 2008

Ändringar i planerna

Igår kom två kollegor till sambo förbi för att se hur arbetet med hantverkarna fortskrider. Det var synd. För när de hade gått hade de redan börjat riva taket som vi egentligen inte hade tänkt att göra så mycket mer. Så nu får vi väl helt enkelt göra det då...

Resultat: nu sitter jag och lyssnar till det ljuva ljudet av hantverkare som river HELA taket under mig. Hoppas verkligen att de får så mycket gjort som vi har kommit överens om. Inte för att jag tvekar på deras effektivitet, snarare att de har fått tre gånger så mycket att göra än vad som först var tänkt... Men de verkar glada och nöjda och jobbar fortfarande på med ljusets hastighet så kasnke, kanske det faktiskt kommer att gå??

Men det som är mest spännande är hur det ser ut när vi kommer hem på söndag. Vi har nämligen blivit inviterade på en äkta traditionell norsk "hyttetur" den här helgen. Och eftersom det var ungefär 9:e invitationen till samma par så var det bara dags att lägga hammaren åt sidan och ta en ledig helg. Vi tror att det kan vara en bra idé att ta det den här helgen när vi har folk som jobbar på medan vi är borta (våga vägra låta arbetet avstanna liksom....) men vi är inte riktigt övertygade ännu. Äh, ibland får man vara lite wild 'n crazy - det blir nog bra!

Innan jag åker ska jag försöka hinna uppdatera er på hantverkarnas framfart sedan igår. Kan bl.a meddela att terassdörren är på plats. Och det blev bra. Ruskigt bra.

1 kommentar:

ACStyle sa...

Hejsan! Välkommen till bloggvärlden, roligt att du tagit steget (jag funderar ännu...) Ska bli spännande att följa er renovering!