tisdag 1 april 2008

Here we go...


Efter att ha tillbringat så mycket tid runtom på diverse inredningsbloggar så känner jag mig mogen. Here we go - dags för bloggpermiär!

Den här bloggen har två syften. Dels blir det lite lättare för familj och vänner här i Norge, hemma i Sverige och runtom i världen att följa vår never ending story med att fixa och dona i vårt fina hus! Sen kanske, kanske man också kan få ett eller annat tips genom kommentar-funktionen...? Fôr tips emottages självklart tacksamt!

Egentligen är det ju min sambo Lars som är byggmästare (han har dock utsett mig till vice byggmästare och även målarmästare) men jag vill ju kunna komma med smarta inlägg och ha lite koll också. Även om jag strängt har blivit tillsagd att begränsa min uppsjö av frågor om vi ska ha någon som helst chans att komma framåt i Den Stora Renoveringen. Jag undrar vad han menar med det...?

Men för att göra det hela någorlunda begripligt kommer här en kort summering av processen hittils:

Huset inköptes för ca 5 år sedan. I somras mötte ägaren undertecknad, Den Stora Kärleken slog till och tre veckor senare flyttade jag in. Huset var redan då under renovering så jag hängde i stort sett bara på processen och blev ny sidekick/frågemaskin/verktygsnisse. Under hösten blev ena delen av källaren till träningsrum och de senaste två månaderna har tillbringats med att förvandla andra delen till tvättstuga med dusch och bastu.

Det projektet børjar nu lida mot sitt slut då det i stort sett bara är kakelsättning kvar. Eller förlåt, låt mig korrigera - med "projektet" menas alltså delprojekt 1. Kan också uttryckas så här: 1 down, 4 to go...

Det här är mitt nya liv som husrenoverare - enjoy!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte vara den första att lämna ett inlägg i din blogg! Såg det du skrev på dreamhouse-bloggen, jag känner likadant- älskar hennes blogg!! Och jag är sugen att börja blogga om vårat hus, men jag vet inte hur jag ska hinna blogga.. tanken får nog mogna lite till. Men jag ska titta in & komma med tips om jag har några! Lycka till med hus & blogg! =)
/Nathalie

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Ska bli kul att följa renoveringen av ert hus. Finns så mycket idéer att få från bloggarna. Bättre än inredningstidningar, tycker jag. Dreamhouse-bloggen är väldigt fin. Lycka till som bloggare. Är själv ganska ny.

Anonym sa...

Vilken fantastiskt fin blogg! Ser verkligen framemot att följa er renoveringsresa! Massa kramar från ditt största fan (du vet vem jag är ;)
Kram Bianca