tisdag 8 april 2008

Bildbevis



Här är den - vår nya terassdörr! Som nämnt tidigare är jag löjligt nöjd med den; hela rummet har bytt karaktär och vi har dessutom fått en helt annan utsikt ner mot vattnet innifrån rummet. På bilden syns även vårt nya (och räta!) tak med uttag för spotlights, på bilderna nedan ser ni senaste uppdateringen från första våningen.
Och för de som undrar - nej, taket är inte helt färdigt ännu. Det är faktiskt bara halvfärdigt. Och golvet är inte påbörjat. När jag kom hem igår kväll var det istället el som var prioriterat. Något med att ledningar som var tvugna att dras om innan man kunde stänga igen taket. Jag resignerade, gick ut med hunden istället och målade upp skräckscenarier med julgran på terassen eftersom vi fortfarnde inte har golv inne i december. Men endorfinerna tog väl överhanden för när jag kom hem såg jag det hela med helt andra ögon och det gamla välbekanta mantrat slog till. "Det kommer ju att bli så bra när det blir bra... "
Tålamod vänner, det är en egenskap som kommer väl till pass just nu...



Nu är även väggen i hallen riven (varför inte, när man ändå håller på?)
Och här är mitt "kök" just nu. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan jag faktiskt kan laga mat där...
Nu: jobba vidare. Over and out!

2 kommentarer:

Wave sa...

Ha ha snusktoaletten är ett minne blott!

Anonym sa...

Jag ser fran emot vin på terassen i sommar..Men du får inte bli för upptagen med den här bloggen att du inte kan svara på mina meddelanden. Skärpning!

Själv funderar jag på att renovera mitt andra hem: biblioteket. Ska börja med att installera element. Tips på hantverkare och trendiga elementmodeller mottages tacksamt!