lördag 29 september 2012

Fem fingrar ska skydda dig


Fem fingrar ska skydda dig.... (Ada ca 2 veckor gammal)

En av de absolut största höjdpunkterna i Adas dop (se mer från dopet här) var den fantastiska solosången i kyrkan. I Astrids dop (se mer från det dopet här) spelade vi Handens fem fingrar med Lisa Nilsson och jag ville så gärna ha den i Adas dop också för att göra den till "våra tjejers" sång. Texten är en av de vackraste sångtexterna jag vet och beskriver så väl en mammas kärlek till sitt barn.

Vi hade otrolig tur när min fina väninna Amélie78 satte mig i kontakt med helt fantastiskt duktiga Victoria. På kort varsel tog hon på sig uppdraget och det gjorde hon med den äran! Inte bara övade hon in både svensk text och komp på piano men dessutom gjorde hon sina egna, otroligt fina arrangemang. Tårarna rann längs kinderna på mig från första tonen hon tog - jag blev bara så rörd av den vackra sången och tacksamheten för mina älskade prinsessor. Victoria har nu gett mig lov att publicera ett videoklipp med hennes framförande och jag vill så väldigt gärna dela det med er!



Victoria driver eget företag och tar på sig olika typer av sånguppdrag. Om någon vill komma i kontakt med henne, skicka ett mail till mig på karlsebakken37@gmail.com så ska jag vidarebefordra kontaktinfo till henne!

Inga kommentarer: