onsdag 12 september 2012

Adas dop

Dopklänningen på plats från Sverige

Lite stilla på bloggfronten några dagar, det beror helt enkelt på att helgen ägnades åt Adas dop och därtill hörande förberedelser. Efter dopet gick min kropp ner för räkning efter några intensiva veckor av Astrids 3-årsfirande och därefter helgens dop. Förkylning, hosta och feber har hållt mig i sängen i några dagar men nu är jag äntligen på benen igen!

Tänkte dela med mig av några bilder från dopet. Det var närmaste familjen som deltog och själva dopet hölls i vackra Vallø kyrka här i Tønsberg. Efteråt bjöd vi på mat här hemma och en härlig tårtbuffé till efterrätt. En väldigt lyckad och mysig dag som kommer att vara ett fint minne i framtiden!


Vackra blomsterarrangemang by mamma


Pyntat och klart för dukning 

Söta Vallø kyrka 

Dopbarnet och hennes stolta mamma 

 Mina älskade små skatter!

Detaljer på buffébordet 

Min käre man stod för matlagningen och åh så gott det var!! Örtmarinerad fläskfilé, chorizo, grillad majs, sallad med rödlök och valnötter, grov skånsk senap, aioli och hembakad focaccia

Älskar focaccia 

Den fantastiska doptårtan! 

Så fina detaljer

Efterrättsbuffé med cupcakes från Adas kusin, doptårta, morotskaka, mörk choklad med havssalt och två caféglas med rosa sockerbitar och geléhjärtan

Sweets for my sweet

Lillasyster är inte blyg!!

Inga kommentarer: