måndag 3 maj 2010

Vårtecken - 10:e måndagen


Dags för den tionde rapporten i Humlebackens Vårteckensutmaning. Helgen har varit härligt avslappnad och avslutades i underbart vårväder igår! Jobbade utomhus i t-shirt ända fram till klockan sju på kvällen, då tog jag på en tröja och fortsatte ett par timmar till.
.
Först gjorde jag ett försök att få ordning på baksidan av huset där vi just nu har hela lagret av trädgårdsgrejer (gräsklippare, skottkärror etc) eftersom det inte får vara inne i garaget nu när Lars håller på för fullt med gipsplattor, spackling osv. Så blev det lite rensande, krattande och en himla massa slängande av grejer som inte överlevt vintern riktigt. Bestämde mig dock för att spara på mina lyktor som jag egentligen hade bestämt mig för att slänga. De är lite skeva och smårostiga men kom fram till att det egentligen bara gör dem lite charmiga. De blir nog bra på terassen i sommar!
.
Resten av dagen ägnades åt våra nya fina utemöbler som vi ska passa åt mamma och pappa medan de bestämmer sig för vart de ska bo här i världen. Lars var nere och hämtade dem, tillsammans med massor av andra grejer som mamma tyckte att vi kunde ta över, i fredags. De har egentligen blivit grå och fina efter att ha varit obehandlade i några år men vi ville gärna se till att de blev gott omhändertagna när vi tog över dem så då var det bara att tvätta, slipa lite och olja för glatta livet igår. Blev så fina och fräscha men tänker bara bjuda på ett litet smakprov innan allt är färdigt och fixat där ute på altanen. Äntligen får vi en lite mysigare och mer ombonad altan!! Nu är det bara att hålla tummarna för att det blir en fin sommar också så att vi kan använda det...
.
Anyways, vårtecknet den här veckan måste ju bara bli det underbara vårvädret och alla båtar som helt plötsligt börjar dyka upp nedanför huset!

Längtar efter att få börja använda däcksstolarna...

...och ta en premiärtur med båten! Under tiden njuter vi av vår utökade utsikt över vattnet!

Inga kommentarer: