onsdag 5 maj 2010

Terassen möblerad


Idag har vi invigt våra nya möbler på terassen! Märkligt - igår snöade och idag blev det årets första middag ute i solen.
.
Älskar våra fina utemöbler som vi ska passa åt mamma och pappa, måste säga att jag tycker att deras flytt kommer väldigt lämpligt såhär när det börjar bli vår och varmt!? Nu står de på plats och är i princip klara att börja användas (lite oljande kvarstår dock...). Mina övervintrade lyktor har kommit på plats i ena hörnet men har stora planer om att inreda (eller blir det utreda när det är utomhus...? :) ) med diverse krukor, grönt och inte minst mina örter och kryddor som jag har börjat odla inomhus. Det får vara relativt lättskötta grejer då, alla som känner mig vet att jag är ett hopplöst fall när det gäller att ta hand om växter...

Lars och Astrid myser i solen efter middagen (idag pastasallad med serranoskinka, mozzarella, fetaost, körsbärstomater, romansallad, färsk basilika, rosmarin, timjan och balsamicocreme)


Matplatsen med tillhörande parasoll och duk

Här ska vi ligga och dricka drinkar och titta ut över vattnet i sommar!

Dinner with a view


Mina övervintrade lyktor som kom undan sin dödsdom med nöd och näppe


Så skönt att äntligen ha ordentliga solstolar - inte för att jag lär få sitta still så mycket i sommar med en Astrid som är väldigt krypklar redan nu

En fin liten bänk fick vi upp också, den ska stå på baksidan vid entrén när det blir klart där

Nu kan sommaren bara komma, vi är kittade och klara!


Nope, nu ska jag pyssla med inbjudningskort till bröllopet, over and out!

3 kommentarer:

Josefin sa...

Åh va härligt det ser ut! Visst är det bra med föräldrar som låter en passa möbler :) Vi fick "passa" två stycken (toksnygga) soffor och ett soffbord som mamma tröttnade på efter 6 mån! Varför ska Kerstin o Björn flytta nu? Ni är riktiga flyttfåglar ;)
Äsch, packa hela familjen o flytta till Lerum i stället!

Hoppas att allt är bra med er annars! Så otroligt kul o se hur fort Astrid vuxit, man glömmer lätt bort! Elsa har liksom varit stor (läs gigantisk) redan från början men ni har mycket att se fram mot!

Kram på er!

Riviera Maison Molde sa...

Vi ønsker deg en herlig fredag, og riktig god helg:)

Vårhilsen fra
damene hos Riviera Maison Molde:)

Suz sa...

är det bara jag som tänker sommarfest på terrassen..?? :))