torsdag 12 juni 2008

Inspirationskällor

Min nya hobby: hitta inspiration till renoveringen på diverse mäklarsiter. Det ër ju nästan som att springa på visningar - massa fint att se på, massa roliga och smarta idéer och en fantastisk källa för inspiration!! Det bästa av allt: det funkar.

Min senaste idé fick jag för 10 min sedan. Har funderat hela våren på vad vi ska ha för stolar till vårt fina teakbord på terassen. Bordet står ute året runt vilket har gett det en härlig grå patina så jag har ingen lust att ställa helt nya teakstolar intill. Aluminium - nej. Rottingstolar - nja, kanske kan budgetera för det nästa år. Plast - inte något för mig. Så vad återstår? Fram tills nu - att ta ut matbordsstolarna (jepp, precis så omständigt som det låter!). Men tack vare min nya hobby är problemet löst! Efter att ha hittat den här bilden på http://www.residence.se/ är valet både enkelt och naturligt - klar vi ska ha regissörsstolar! Fint, enkelt, passar utsikten över vattnet och vi kan hitta alternativ som passar årets terassbudget. Så nu startar jakten på regissörstolar i ek med vitt eller blått tyg på säten och ryggstöd. Let the game begin!




Inga kommentarer: