söndag 9 augusti 2009

Vi har flyttat in!

Under våren har det mesta av energin gått åt till garage och pendling, sovrummet kom igång men fick vänta snällt på färdigställande tills efter semestern.
.
I måndags startade sista semesterveckan och i tisdags kväll (läs: natt) fick Lars ett ryck, hoppade upp ur soffan och bestämde sig för att börja skruva garderober. Klockan halv tolv på kvällen. Halv två var vi färdiga. För att inte chocka våra semesterutvilade kroppar med för mycket arbete på en gång tog vi en paus i onsdags och fortsatte i torsdags. Lars skruvade garderobsdörrar för glatta livet, lyckades lura mig att han hade förstört dörrarna och att vi var tvugna att åka till IKEA och köpa nya, för att till slut släppa in mig på sovrummet och visa upp det fina resultatet. Så var det bara att bära in sängarna och byrån så var vi officiellt inflyttade!
.
I fredags blev det en IKEA-tur ändå (gardinstängerna var 100 cm och skåpen 75 cm. Dålig kombo.) och sen fick vi gäster. Ikväll fick jag äntligen en stund över för att piffa lite och det blev jättebra. Inte på något sätt färdig men ändå långt på väg. Rullgardin ska beställas till fönstret, spegeln ska skruvas upp och så ska jag hitta på nåagot fint marint att ha på byrån men det ska få ta tid så att det blir rätt och bra från början. Så det så.
.
Nu ska jag se färdigt på "I hennes skor" och ladda inför första arbetsdagen i sista arbetsveckan innan det är dags för långledigt!
.

Från hallen in till sovrummet

Ljust och fräscht med det vita golvet! Spegeln får stå lutad mot väggen tills vi har bestämt oss helt för var den ska placeras, inte för att det finns så många platser att välja på - så stort är inte rummet... En Abercrombie & Fitch-påse får tjänstgöra som tidningssställ så länge och en av våra gamla matstolar står i hörnet och lär bli "klädställ", ska köpa ett vitt överdrag till den på IKEA. Glömde det i fredags...

Gardinerna kommer hemifrån och har faktiskt hängt i ett av mina rum när jag var yngre. Mamma sparar på allt och i det här fallet var det ju helt ok - de passade perfekt här! Och jag slapp ordna med nya...

Vi är supernöjda med nya garderoben - inte minst för att den är typ tre gånger större än vår gamla. Då kan ni gissa hur stor den var...

Odin är med och passar på att fotograferingen blir gjord ordentligt. Han är väldigt beskyddande mot mig just nu - han märker definitivt att det är bebis i magen - och viker inte från min sida. Han går numera under namnet "Skuggan".

Utsikten mot vattnet är underbar och ikväll är det verkligen en superfin kväll!

Sängen är bäddad med nya lakan från Borås Cotton som jag hittade på utförsäljning tidigare i somras, har längtat efter att få krypa ner i dem men har envist väntat tills vi flyttade in på nya sovrummet.

Har alltid velat ha såna här lakan i rutigt, vita med blå sträck på ena sidan och blå med vita sträck på andra sidan. Ôrngotten är vita med blå sträck och så köpte jag blå underlakan och lite fler enfärgade blå örngott på IKEA. Sådärja!

På byrån står mitt stora fat i fattigmanssilver med diverse halsband, armband, solglasögon, presentkort etc och silverfärgade ljusstakar.
Inte helt säker på vad jag ska göra mer här men funderar på att ställa upp segelbåten som står på tv-hyllan. Det ska iallafall bli något marint för att knyta ihop inredningen med utsikten!

Kompassrosen pryder sin plats på golvet!


Det blev liksom pricken över i:et tillsammans med allt det andra!

7 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Fint redan nu, tänk när det är färdigpiffat då!
Älskar våra malm-byråer, stora lådor och enkelt snyggt utseende.

Kom ihåg att vila lite mellan varven bara! En vecka kvar i jobb... Sköt om dig!
Ann-Christine

Viveka på Humlebacken sa...

Wow, jättesnyggt alltihop! vad skönt att få det klart innan bebben kommmer. När är det dags??

Frida sa...

Hej vännen!
Gud så fint det blev. Rakarns att vi inte fick ihop det i somras så att vi kunde komma och kolla på ert fina hus, är supernyfiken.
Hoppas allt är bra med dig och lilla magen. Måste häras snart.
Kram Kram

Charlotta sa...

Vilket drömrum!!! Jag bara älskar det där vitmålade golvet och kompassen. Möblerna och resten blir pricken över i:et och helheten är så harmonisk och fräsch.

Gullig vovve som följer dig som en skugga nu. Visst är det konstigt vad djur känner på sig? Vår gamla katt var också extra närgången i slutet på min första graviditet. När värkarna kom så hoppade hon helt enkelt upp på min mage och låg där och spann. Något som hon aldrig brukade göra annars... Sedan gäller det att vara lite extra uppmärksam på svartsjuka från den fyrbenta vännen när man kommer hem från BB.

Ha det så bra nu och sköt om dig!

KRam //Charlotta.

Leena - By the sea i Tosteberga sa...

Så himla mysigt ni har fått det. Bara att gratulera. Där kommer ni att mysa gott sen, alla tre...eller, förlåt, fyra:-)
Tänk att ni köpte de dörrarna till garderoberna. Jag har just sålt mina. Haha! Fast vi hade en tre meter lång garderob, med 1,50 dörrar. Ett hiskeligt skallrande när de skulle öppnas. Sen passade de inte lika bra hos oss som de gör hos er.
Det blev verkligen superdupersnyggt!

Nu väntar vi andra bara på när den fjärde familjemedlemmen ska anlända...:-)

Många kramar

Tinnar och torn sa...

Hejsan!

Vad fint det blev, den utsikten gör ju tillräckligt egentligen men det andra var ju väldigt fint det med ;o) Måste vara skönt att ha det klart innan bebben kommer. Bra där av Odin att han håller koll på dig tycker jag.

Har precis börjat jobba nu efter semestern, känns sådär tycker jag faktiskt. Skulle mer än gärna ha x antal veckor till jag.

Ha det så bra och sköt om dig och bullmagen nu. Kramar Petronella

Soltorpsgarden sa...

Grattis! Verkligen snyggt och fräscht! Och vilken utsikt! Gardinerna var ju kul att kunna plocka fram så där och dom passar, det är så kul att kunna få ihop allt med lite gammalt och nytt så där. Vad roliga dom är hundar, jag är inte gravid men vår hund brukar springa efter mig, svansen kallas hon då...