söndag 7 oktober 2012

Sköna söndag och höstfint ute

Äntligen fick jag planterat om och gjort lite höstfint utanför entrén 

Vilken dag! Sitter och lyssnar på det taktfasta dunket från en snipa på vattnet nedanför oss, solen skiner, luften är härligt krispig och hösten visar sig från sin allra bästa sida. Här i huset har vi en lugn och skön söndag. Mamman i huset fick sig en väldigt efterlängtad sovmorgon imorse och släpade sig inte ut ur sängen förrän stora fröken A kom och bokstavligen drog henne upp klocken halv tio. Efter det har jag egentligen bara svingsat runt här hemma och inte uträttat särskilt mycket.

Vi fick gjort desto mer igår då vi började göra trädgården och terassen klar för vintern. En sista omgång med gräsklipparen, planterade lite vacker ljung och gjorde fint i krukorna och fick rensat lite i slänten ovanför den nya muren vid garaget. Just nu håller L på att ta in utemöblerna och sen är trädgården här i K37 klar för vintern. (Ska jag vara helt ärlig hade nog häcken behövt en omgång med häcksaxen men det där gör ju egentligen min pappa allra bäst så jag låter nog det vara för tillfället...)
 
 Ljung, lavendel och äpplen blir en höstfin kombination

Bambun, frälsarkransen och utemöblerna är på väg in 

 Tände lyktan ute igår kväll

Utsikten från vardagsrummet och terassen som jag aldrig kan få nog av

Inga kommentarer: